구글애드센스 앱 설치 후 광고 용어 정리해 봅니다.
랜딩페이지? 웹페이지에서 광고를 클릭하면 맨 처음 보게 되는 페이지를 말합니다. 바로 매출과 연결되는 역할을 합니다. 구매전환율 이런 단어도 사용하더군요.
오늘은 어려운 용어를 찾아 정리해 보려고 합니다.
두번째로 랜딩페이지를 보려면 스마트폰 화면이나 컴퓨터 화면을 통해 일반인이 봐야합니다. 문제는 잘 보여야 하는데 광고가 너무 많으니 무엇부터 봐야 할 지 모르잖아요. 광고노출에 대한 고민에 빠지게 됩니다. 광고가 1회 노출되면 1임프레션 이라는 말을 합니다. 아~ 어려운 단어 입니다. 이와 비슷한 말은 도달 되었다고 표현을 합니다. 이는 여러사람을 뜻하는 것으로 한 사람이 아닌 여러사람에게 광고가 보여지게 된 것입니다. 이를 숫자로 표현한 것을 도달 이라고 합니다.
웹페이지 글에 접속한 수를 PV(페이지를 읽다)라고 합니다. 다른 페이지를 오고가도 PV는 카운트 됩니다. 이는 정확한 사람 수를 이야기 하지 않는다고 합니다. 또한 PV는 세션에 영양을 받는데 세선이 시간으로 말한다고 가정하면, 웹페이지를 1사람이 일정시간이 지나면 2사람으로 됩니다. 이를 보완하기위해 나온 단어가 UV(유니크한 방문자)입니다. IP에도 변화지 않는 수치입니다.
광고를 클릭하고 찾아온 고객이 광고목적 대로 움직이는 비율을 CVR(전환율)이라고 합니다. (※아, 오늘 어려운 길로 계속 가고 있습니다. 공부의 범위를 벗어나는 듯!) 다음 배우실 단어는 어뷰징입니다. 멀리서 듣기만 하던 용어인데 오늘 종결을 합니다. 의독적으로 방문고객을 늘려 수익으로 이끌어 내는 것을 말합니다. 평상시 보다 다른 트래픽이 생기면 위험할 수 있습니다. 이와 관련이 많은 것이 키워드 인데요. 키워드에 대해서는 많이 들어봤을 겁니다. 못들어 봤을 법한 것 시즈널키워드 인데요. 이는 특정시기와 1년을 주기로 조회 수가 많은 단어 단어를 일컫는 말입니다.
검색엔진최적화(SEO)는 구글, 네이버, 다음...마다 다릅니다. 검색이 안정적으로 잘 소비자에게 노출되기위해 필요한 과정입니다. 클릭률(CTR) 정말 궁금했던 것으로, 광고를 본 사람 중 클릭한 수가 얼마나 많은지를 보여주는 비율이라고 합니다. 페이지CTR, 노출CTR있네요.
광고노출과 관계없이 CPC(클릭 한번 발생할때마다 요금되는 방식)입니다. 광고주의 예산, 매체에 따라 영양을 받겠네요. 애드센스, 애드워크, 네이버광고...등 주변에서 쉽게 접하실 기회가 있을듯 합니다. CPA(광고주가 원하는 일을 다하고 받는 비용) 단가를 말합니다.
Landing page? The first page you see when you click on an ad on a webpage. It is directly connected to sales. Purchase conversion rate I also use these words.
Today I want to find out the difficult terms.
The second landing page is for the public to see through the smartphone screen or computer screen. The problem is that you have to look good, but there are so many ads that you do not know what to look for. You will be worried about your ad impressions. When an ad is exposed once, it says 1 impression. Oh ~ It is difficult word. A similar word expresses that it has arrived. It means many people, and not many people. This is expressed as a number.
The number of web page accesses is called PV (read page). Even if you go to another page, PV is counted. This does not say the exact number of people. Also, assuming that PV is nourishing the session and the fine line speaks in time, a webpage will be two people after a certain period of time. To complement it, the word is UV (unique visitor). It is a figure that does not change with IP.
The rate at which a customer who clicks on an ad and moves on the ad is called a conversion rate (CVR). (※ Oh, I am going on a difficult path today. It seems to be out of range of study!) The next learning word is an invasion. It is a term that I heard only from afar, but I am closing it today. Of our clients by increasing their visits. If you get traffic that is different than usual, it can be dangerous. There are many keywords related to this. You've heard a lot about keywords. I guess you have not seen it. This is a word that refers to a word with a large number of hits at a specific time and year.
Search engine optimization (SEO) differs from Google, Naver, and then .... Search is a necessary process for reliable and well-exposed consumers. Clickthrough rate (CTR) What I really wanted to say is the percentage of people who saw your ad how many clicks. Page CTR, Exposed CTR.
Regardless of the ad impressions, the CPC (the way they are charged for each click). I will be nourished according to the advertiser's budget and medium. AdSense, AdWord, Naver ads ... etc. CPA (cost of doing what you want to do) is the unit price.